Dějiny filosofie II

Obrázek Zénóna Stoika
Obrázek 'Mučení Órigena'
Obrázek Tomáše Akvinského

sipka B. Problém přenosu antické vzdělanosti


Problematičnost středověkého využití antické tradice

O jakou "problematičnost" se zde jedná? A jaký význam má toto - spíše historicko-filosofické než filosofické - téma ve výuce dějin filosofie, tedy dějin myšlení?
Jak bude zřejmé v následujícím, 5. tématu (zvláště v oddíle B. a.), středověk začal filosofovat svým způsobem zcela od počátků, protože středověcí myslitelé nemohli navázat na nějakou filosofickou tradici svých předků. Proto pro ně bylo velmi cenné a pro rozvoj filosofie zřejmě nepostradatelné zprostředkování jakýchkoli střípků antické vzdělanostní a filosofické tradice. A zde se budeme věnovat právě nejdůležitějším způsobům tohoto zprostředkování.

Způsoby zprostředkování antické tradice

nahoru
© Powered by Ondřej Škrabal
Autor publikace: PhDr. Josef Petrželka, Ph.D.

Úprava této publikace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Logolink – ESF, MŠMT, OP VK, MU