Regulace AI a její perspektivy
Bylo by asi naivní si myslet, že jsme vrcholem a posledním slovem evoluce.
Předchozí poznámka o akustizaci filosofických a jiných textů mě inspirovala k malému doplnění. Celý vesmír je zdrojem zvuků. Je to ale trochu komplikovanější. Víme, že zvuk se šíří pouze v nějakém materiálním prostředí a ve vesmíru je převážně vakuum, ve kterém zvuky nemají žádnou oporu. Ale, vesmír je zdrojem zvuku
a) ve smyslu inspirace. Klasikou je Kosmická opera, o které referuje G. Gamow ve své knize Pan Tompkins v říši divů (Cambridge University press 1965, v českém překladu Jiřího Bičáka z roku 1986). Během jednotlivých árií opery svádějí souboj soupeřící kosmologické teorie G. Lemaîtra a teorie steady state F. Hoyleho. Pro další části partitury a jiné podrobnosti včetně výsledku šáhněte po zmíněné knize, dozvíte se toho mnohem více;
b) i doslova. Je ovšem nutné nějakým způsobem překódovat elektromagnetické záření a vyjádřit jej pomocí zvuku. To se dělá vcelku běžně nejen při interpretaci kosmických jevů, ale existují třeba i hudební přepisy genetických sekvencí apod. Tak si klikněte na uvedené linky a poslechněte si, jak „zní“ černá díra, pulsar a další objekty.
Bylo by asi naivní si myslet, že jsme vrcholem a posledním slovem evoluce.
První cesty i návraty do Brna se uskutečňují různými dopravními prostředky. Jeden z tradičních dopravních prostředků je (krom chůze a volského či koňského povozu) železnice. Po železnici dorazil do Brna na své poslední cestě i Winterberg se svým společníkem panem Krausem. Z Vídně je nechal přijet na...