Regulace AI a její perspektivy
Bylo by asi naivní si myslet, že jsme vrcholem a posledním slovem evoluce.
Viděli jsme, že nemít čepicí (na rozdíl od svetříku) může v extrémním případě vést k úmrtí. Nepříjemné důsledky může pochopitelně mít i nošení čepice. Na zrádnou dialektiku čepice a následnou antisubjektivní reakci těch, kteří žádnou nenosí nebo nosí jinou pokrývku hlavy, nás upomíná v Páté procházce svých Snů osamělého chodce Jean-Jacques Rousseau. Popisuje zde událost, která do dějin filozofie vešla pod názvem lapidation (kamenování - ROUSSEAU, Jean-Jacques. Dumy samotářského chodce. Praha 1962, s. 84). Dům v Môtiers, kde se Rousseau v roce 1765, byl v noci z 6. na 7. září napaden vesničany. Házeli na něj kameny. Proč? Rousseau pobuřoval místní obyvatele nejen svým volnomyšlenkářstvím, ale rovněž neobvyklým oblečením. V tomto případě se jednalo o arménský kaftan, doplněný kožešinovou čepicí (tzv. papachou). V tomto odění a s příslušnou pokrývkou hlavy budil pozornost rovněž v Londýně, kde byl o rok později hostem Davida Huma. A v tomto roce jej portrétoval Allan Ramsay (vizte obrázek). Dům, ve kterém Rousseau v Londýně bydlel, tentokráte kvůli nošení papachy kamenován nebyl. Jaké objekty a vlastnosti mohou ve filozofii hrát roli čepice?
Bylo by asi naivní si myslet, že jsme vrcholem a posledním slovem evoluce.
První cesty i návraty do Brna se uskutečňují různými dopravními prostředky. Jeden z tradičních dopravních prostředků je (krom chůze a volského či koňského povozu) železnice. Po železnici dorazil do Brna na své poslední cestě i Winterberg se svým společníkem panem Krausem. Z Vídně je nechal přijet na...